Praktické tipy

Na sezení záleží: Ovlivňuje efektivitu práce!

Statistiky říkají, že mnozí z nás přežijí na židli asi 15 procent života, tj. stráví přibližně 80 tisíc hodin při práci v sedě. Dnes už je neoddiskutovatelným faktem, že ergonomické řešení pracovního prostředí má vliv na správné držení těla, tím i na zdraví pracovníka a samozřejmě i na jeho pracovní výkon.

Základem kancelářského pracoviště je bezpochyby dobrá kancelářská židle. Nesprávné sezení způsobuje bolesti páteře, bolesti hlavy, negativně ovlivňuje náladu a schopnost soustředit se. Pracovník je podvědomě nucen přetížené svaly natahovat – časté odbíhání na kávu, do kuřárny apod. bývá právě důsledkem nevhodně řešeného pracoviště. Káva ani cigareta však vytouženou úlevu nepřinesou. Začarovaný kruh zvýšené únavy, bolestech v zádech, mrhání pracovní dobou a špatné nálady může pomoci rozetnout jen pracoviště vybudované s ohledem na zdravé sezení.

U specializovaných prodejců nábytku dnes můžete získat dostatek kvalitních informací, které vám pomohou v rozhodování, jakou židli si vybrat.

Co by nemělo chybět správné kancelářské židli?

Měla by mít výškově nastavitelná anatomicky tvarovaná a měla by mít odpružený sedák, který zajišťuje správnou polohu pánve a zabraňuje dožadovaného nezdravým nárazům páteře. Důležitou součástí je pak také aktivně odpružené opěradlo s nastavitelnou výškou a bederní podpěrou, umožňující nastavení přítlaku dle váhy sedícího, které se stará o přesné podepření páteře a zabraňuje práci s kulatými zády. Synchronní mechanika zajišťuje snížení sedadla v jeho zadní části při pohybu opěradla vzad, tím se stará o správné podepření páteře v jakékoliv poloze.

Dobře nastavená kancelářská židle umožňuje aktivní sezení, vede k přirozenému zatížení a odlehčení svalů, meziobratlových plotének a stará se o jejich dostatečné prokrvení. To vše prospěje vašemu zdraví i vaší práci.

Zdravým sezením předcházíte:

1. bolestem hlavy,

2. bolestem šíje,

3. bolestem zad,

4. stlačenému žaludku,

5. bolestem v bederní oblasti,

6. napnutým stehenním svalem,

7. zmírňujete tlak na žíly spodní strany stehen,

8. eliminujete nedostatečné prokrvení podkolenních jamek.

Napsat komentář

Klikněte a přidejte komentář